top of page

MJZ

FASHION

BLOG

by Brigita Potocki

  • Writer's pictureBrigita Potocki

Barvna paleta

Updated: Nov 3, 2021



Nekateri ste se v času karantene začeli ukvarjati s kuhanjem, drugi ste več telovadili, tretji hodili na sprehode, četrti čistili stanovanje …. Jaz pa sem končno imela čas, da se posvetim temi, ki je izrazito povezana z modo in predvsem z modnim svetovanjem, a mi je vedno zmanjkalo časa, da bi se v to bolj poglobila - namreč barvam.

I'm wearing / Nosim: 
Blazer, bermuda in pleten životec ZARA // Sandali GINO ROSSI by CCC // Torbica PICARD // Sončna očala GUCCI // Uhani MANCCA

Od nekdaj sem imela rada barve in sem jih kombinirala po občutku, ker me nikoli ni popolnoma prepričal Newtonov barvni krog, ki ga uporabljajo stilistke in svetovalke za oblačenje. Enostavno zato, ker mi ni ponudil tistega, kar se je meni zdelo pomembno, namreč odgovora na to, kako določene barvne kombinacije (ne samostojne barve) vplivajo na nas in ljudi okoli nas. Kako torej drugi reagirajo na barvne kombinacije, ki jih nosimo in ali je to sploh pomembno, ter kako se v kombinacijah barv počutimo mi sami. Odgovor na to sem našla v barvni teoriji, ki jo je zasnovala Angela Wright. Ta predpostavlja, da obstajajo štirje psihološki tipi (na osnovi Jungove teorije), ki ustrezajo štirim barvnim skupinam. Kateri barvni skupini pripadaš lahko izveš, če odgovoriš na nekaj psiholoških vprašanj, ki jih najdeš TUKAJ.


Seveda sem ‘poskus’ najprej izvedla na sebi in bila presenečena nad rezultatom (glej čisto spodaj). Barvna paleta, ki je moja osnovna, mi morda ni najbolj všeč, ker je preveč umirjena, a to sem dejansko jaz oziroma to je moj karakter. Kljub temu mi je v zadnjem času veliko bližje druga, torej moja sekundarna paleta, ki je bolj živahna in razgibana. In tudi to sem jaz, kot želim, da me vidijo in sprejemajo drugi. V tem je namreč poanta psihološkega določanja barv: ni toliko pomembna barva kože, oči in las, pač pa, kako se počutiš v določenih barvnih kombinacijah in kakšen vpliv imajo te nate in na ljudi okoli tebe.

Barve so s psihološkega vidika izredno pomembne za naš obstoj in v resnici vplivajo na prav vsak trenutek našega dneva. Barva je namreč svetloba, svetloba pa je energija. Ko svetloba prodre skozi naše oči, se spremeni v električne impulze, ki potujejo skozi naše možgane - skozi natanko tisti del, ki procesira naša čustva. Znanstveno dokazano je, da ima vsaka barva, vsak odtenek in vsak ton specifičen psihološki učinek.

Si vedela, da lahko naše oči razločijo kar 16 milijonov različnih barv in odtenkov in da vsak od njih vpliva na nas, če se tega zavedamo, ali ne? Pomisli, kako te sončni žarki napolnijo s srečo in pozitivno energijo, kako ti zeleni gozdovi dajo občutek miru in spokojnosti in kako bi, ko je nebo oblačno in sivo, najraje ostala pod odejo. Vse to so naše podzavestne in zavestne reakcije na barvo. Podobno na naše razpoloženje vplivajo tudi barvne kombinacije oblačil, ki jih nosimo. Če skupaj združimo napačne barve, bomo ves čas v nesoglasju sami s sabo. 

I'm wearing / Nosim: 
Obleka in pas RESERVED // Sandali BY FAR // Torbica iz bambusa LOOMRACK // Sončna očala LE SPECS // Uhani MANCCA

Obe tokratni kombinaciji temeljita na eni od barv iz mojih dveh barvnih palet - zeleni. Lanen kostim Zara v pistacijevo zeleni barvi sem kombinirala s klasično usnjeno damsko torbico Picard v prekrasni limonsko rumeni barvi - obe barvi se nahajata v moji sekundarni barvni paleti. Dopolnila sem ju z minimalističnimi sandali CCC v peščeni barvi, brez katerih si ne zamišljam letošnjega poletja, in kratkim životcem. Kostim z bermuda hlačami, ki je letošnji must have, je vsestransko uporaben in ga lahko v kompletu nosiš za v službo, če zgornji in spodnji del ločiš, pa lahko ustvariš celo vrsto novih kombinacij.


Drugo kombinacijo predstavlja temnejša zelena barva iz moje osnovne barvne palete, kombinirana z belo. Dolga bombažna obleka z volani znamke Reserved je popolna za avgustovske večere, ko se že nekoliko ohladi. Dopolnila sem jo s torbico iz bambusa in minimalističnimi sandali By Far ter poudarila postavo s širokim belim pasom.

Foto: Mateja Jordovič Potočnik

***

To sta moji dve barvni paleti: jesenska je osnovna, spomladanska pa sekundarna. Svojo lahko naročiš TUKAJ.




0 comments

Recent Posts

See All
imgaffiliate-bf-2020120x600-160508968200
bottom of page